Friday, July 10, 2015

Ja sam, sam, sam - czyli krótka notka o jedzeniu

2015-07-09, czwartek
Wiek urodzeniowy: 24 tygodnie
Wiek korygowany: 16 tygodni

Mały Książę sam zadecydował o łyżeczkowym BLW wzorem http://wczesniakicodalej.blogspot.fr/ :).
Pierwsze, jeszcze nieśmiałe, próby łapania łyżeczki dokonały się we wtorek, podczas próbowania bananka:





Kolejna próba nastąpiła wczoraj, przy okazji lunchowej marchewki. Te próby były już zdecydowanie śmielsze - dzielnie i pewnie zabierał mi łyżeczkę i oddawał pustą :).







Po jedzeniu, rzecz oczywista, należy sobie wytrzeć buzię ;) 


A jaki później był zadowolony!


Z innych nowości, dzisiaj Mały Książę zaczął wstawać na kolana. A zaraz potem wyprostowywać nóżki i podnosić pupkę do góry (nie wszystko mam na zdjęciach)! Na razie udało mu się tylko przewrócić dzięki temu w nowy sposób z brzuszka na plecy - ale próbuje siadać (jeszcze mu nie wychodzi)!






Zdjęcia mam tylko z pierwszego razu, bo potem, kiedy bawiliśmy się na macie - byłam tak zajęta zabawą z nim i obserwowaniem go - że aż zapomniałam o pstrykaniu :).

***
A ja przeczytałam dzisiaj w wiadomościach informację o najmłodszym wcześniaczku uratowanym w Polsce i aż serce mi się kraje. Tak jak kiedyś nie byłam w stanie słuchać złych wieści o zwierzętach - tak teraz nie jestem w stanie słyszeć niczego złego o dzieciach. A już zwłaszcza TAKICH wiadomości. Biedny Ksawery, biedni rodzice. :( Bardzo, bardzo współczuję. I drżę, bo Mały Książę też jest wcześniakiem, chociaż gdy się urodził to ważył 1444gr, a nie 390gr jak Ksawery. I teraz mam wrażenie, że powinnam go obserwować cały czas jak śpi, żeby mieć pewność, że oddycha...

Mieliśmy Snuzę, ale w końcu jej nie użyliśmy, odesłaliśmy ją do sklepu. Teraz trochę żałuję ;).
Ech.

http://www.tvp.info/20777602/nie-zyje-ksawery-najmniejszy-polski-wczesniak-triumf-lekarzy-zostal-ogloszony-zbyt-wczesnie

No comments:

Post a Comment